Apoteka Sombor

Traži
Go to content

Main menu

Fizička aktivnost kod hipertenzije

Savetovanja > Hipertenzija > Fizička aktivnost kod hipertenzije

Osobe koje boluju od hipertenzije trebalo bi da se bave aerobnom fizičkom aktivnošću najmanje 30 minuta dnevno, 5 - 7 dana u nedelji . Svakodnevnim vežbanjem ne samo da se može sniziti sistolni krvni pritisak za oko 10 mm živinog stuba, već se snižavaju i masnoće i šećer u krvi,  povećava nivo dobrog holesterola i smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Vrstu aktvnosti treba da prilagodite prema sopstvenim sklonostima i mogućnostima.
Ako imate neki zdravstveni problem konsultujte se sa lekarom pri izboru fizičke aktivnosti.


Ako niste fizički aktivni počnite postepeno da povećavate nivo aktivnosti:

- Umesto lifta koristite stepenice.
- Umesto kolima idite peške ili biciklom.
- Odvojite pola sata svog vremena za šetnju. Šetajte brzim hodom, toliko brzo da se zadišete i da Vam je naporno da razgovarate dok hodate. Ako Vam je to previše naporno, za početak šetajte 15 minuta, pa svaki dan produžite vreme šetnje dok ne povećate kondiciju.


Zapamtite:
Male promene navika - velika korist za Vaše srce!


Preporučena vrsta i trajanje aktivnosti:


  Šetnja bržim hodom - 30 minuta
  Vožnja bicikla – 30 minuta
  Trčanje – 15 minuta
  Plivanje – 20 minuta
  Aerobik u vodi - 30 minuta
  Košarka – 30 minuta
  Fudbal – 45 minuta
  Odbojka – 45 minuta
  Preskakanje konopca – 15 minuta
  Ples - 30 minuta

Pranje i glancanje kola – 45 – 60 minuta
Pranje prozora i podova - 45 – 60 minuta
Grabuljanje – 30 minuta
Čišćenje snega – 15 minuta
Penjanje uz stepenice – 15 minuta
Vrtlarstvo – 45 minuta


 
Back to content | Back to main menu