Apoteka Sombor

Traži
Go to content

Main menu

Kako pravilno I uspešno sporovesti dijetu?

Savetovanja > za mršavljenje > Gojaznost

Naš organizam ne voli promene i što naglije pokušavamo da ga promenimo to se više buni. Da bi naša dijeta bila uspešna moramo se držati određenih pravila:
- tokom dana moramo jesti 3 – 5 obroka, pri čemu je doručak obavezan.
Manji broj obroka usporava metabolizam jer se organizam pri unosu jednog obroka dnevno priprema za gladovanje, smanjuje potrošnju masti I pravi zalihe energije, za nove periode gladovanja.
- moramo smanjiti unos kalorija za minimum 500-1000 kcal dnevno,
- ne izbegavati ni jednu grupu namirnica već samo ograničiti količinu
(možemo krenuti i postepeno: danas jedem dva parčeta hleba uz ručak, sutra i prekosutra 1,5 parče, nakon toga samo jedno parče hleba)
- ako imamo 5 obroka tokom dana, to ne znači da treba da pojedemo 5 porcija ćevapa
- Jedan od obroka treba da bude voće npr. jedan kivi i jedna mandarina.
Voće, osim što je bogato vitaminima, bogato je i dijetnim vlaknima koja poboljšavaju probavu, vezuju ugljene hidrate i masti iz hrane i olakšavaju čišćenje. Citrusi (limun, pomorandža, grejpfrut), pored svega navedenog dodatno ubrzavaju metabolizam.
-svu hranu moramo jesti polako I što duže žvakati
-zamenimo slatkiše suvim (ne kandiranim) voćem
Slatko je, nema aditiva, dosta dugo nas drži sitim, a bogato je već pomenutim dijetnim vlaknima.
- testenine (paste, pice, hleb, sendvič, palačinke) ne treba da jedemo uveče
Lepe se za želudac, dugo se zadržavaju u crevima i idu pravo u masno tkivo. Osim toga ujutro stvaraju pojačan osećaj gladi.
-skrobna povrća (krompir, grašak, boranija) ne treba da jedemo nakon 15h

- poteine I ugljene hidrate ne treba da jedemo istovremeno
(npr. meso sa krompirom, testeninom, pirinčem ili hlebom), već sa drugim povrćem (kupusom, prokeljiom, blitvom, spanaćem, kelerabom, tikvicama, karfilom).
Detaljne savete za kombinovanje namirnica možete videti ovde.
- dnevno treba da popijemo najmanje 8 čaša vode, tj minimum 2l vode
Svako jutro otvorite jednu plastičnu flašu vode od 2 l i naterajte se da je popijete do uveče. Prespite vodu u flašicu od pola litre i nosite je sa sobom na posao, u šetnju, u šoping….
-I na kraju, ali ne I najmanje važno, moramo sebi postaviti realan plan za očekivani gubitak kg (0,5-1 kg/ nedeljno)

Ako već pokleknemo pa pojedemo parče torte, možemo je potrošiti dodatnom fizičkom aktivnošću.
Neke od namirnica koje bi trebalo izbegavati ili “potrošiti” dodatnom fizičkom aktivnošću prikazane su u tabeli







Back to content | Back to main menu